W dniach 18- 21 marca już po raz trzeci w naszej szkole odbył się „Tydzień Języka Ojczystego”, który w tym roku upłynął pod znakiem troski o język poprawny w mowie i piśmie, poprawny gramatycznie, rzeczowo, logicznie i stylistycznie.
Każdy dzień poświęcony był różnym jego aspektom. I tak w poniedziałek 18.03 upłynął uczniom na zmaganiach z „łamańcami językowymi”, zwanymi także zabawnie „zemstą logopedy”. Każda klasa uczyła się poprawnie artykułować nie tylko trudne wyrazy, ale i całe zwroty, zdania, wyrażenia czy wiersze. Było zabawnie, ale i twórczo i kreatywnie.
We wtorek starsi uczniowie zmierzyli się z problemem pięknego, poprawnego stylistycznie, rzeczowo i gramatycznie układania wypowiedzi. Szukali i poprawiali błędy w zdaniach z „Humoru z zeszytów szkolnych”. Młodsi natomiast rozwiązywali zagadki językowe, krzyżówki ortograficzne i quizy gramatyczne.
Środa 20.03. przeznaczona była na zmagania z pięknym zapisem uczniowskich wypowiedzi. W tym dniu uczniowie dowiedzieli się, co to jest kaligrafia i na czym polega piękne pisanie. Uczniowie klas I-VI wzięli udział w Konkursie Kaligraficznym, a kl. VII- VII ćwiczyli zapisy kaligraficzne.
W klasach I-III wyłoniono następujących „Mistrzów Kaligrafii”
kl.I
Oliwia Krawiec
Blanka Burszowska
Katarzyna Leszczyszyn
kl. II a
Agata Więcek
Jakub Rzepka
kl. II b
Lena Gibasiewicz
Adrianna Grzegorek
Daria Przegoń
kl. III
Oliwia Sroka
Oliwia Kołkowska
Julia Pasznicka
Laureatami Szkolnego Konkursu Kaligraficznego dla uczniów klas IV-VI są:
I miejsce: Lena Kamieńska
II miejsce: Nadia Walczak
III miejsce: Gracjan Jankowski
Podsumowaniem Tygodnia Języka Polskiego było czwartkowe spotkanie całej społeczności szkolnej w sali gimnastycznej. Uczniowie klas I-III przygotowali występ artystyczny z wierszami, piosenkami, skeczami promującymi czytelnictwo oraz poprawność ortograficzną. Uczniowie klas IV- VIII zaprezentowali Marzanny Językowe, po których spaleniu wyeliminowaliśmy z naszych wypowiedzi wszystkie „szkaradki” i „dziwolągi” stylistyczne. Następnie odbyło się uroczyste otwarcie siłowni zewnętrznej, która zapewni aktywność starszym uczniom naszej placówki.
„Tydzień Języka Ojczystego” zaangażował wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców w działania, pogłębił refleksję na temat języka ojczystego, zachęcił do współpracy. Już po raz trzeci okazało się, że to była inspirująca, twórcza i wartościowa inicjatywa.