PREZENTACJA POWER POINT Z WYJAZDU JOB SHADOWING DO HISZPANII ➡ POBIERZ
Dzień 6
Dzień 5
Szkoła San Jose corocznie przyłącza się do Światowego Dnia Pokoju, który w tym roku obchodzony był w czwartek. Z tej okazji uczniowie wszystkich poziomów spotkali się w sali gimnastycznej, w której odbyła się uroczysta akademia. Uczniowie zaprezentowali program promujący idee przyjaźni, tolerancji i troski o naszą planetę. Warto wspomnieć, że dopełnieniem Dnia Pokoju były zajęcia muzyczne, podczas których uczniowie w grupach wykonywali na różnych instrumentach hymn Unii Europejskiej. Elementy muzyczne wprowadzane są na wielu zajęciach i przedmiotach jako czynnik stymulujący uczniów, wyznaczający tempo pracy, relaksujący. Udział w zajęciach z konwersacji w klasie 5 pokazał skuteczną metodę nauczania języka poprzez wypowiedzi z towarzyszeniem muzyki, jej melodią i rytmem. Podobnie jak w naszej szkole na lekcjach wykorzystywane są programy i aplikacje, mające na celu utrwalenie i zdiagnozowanie wiadomości i umiejętności. Dzieci się przy tym świetnie bawią i motywują wzajemnie, zwłaszcza że promowana jest konsekwentnie praca zespołowa.
Dzień 4
W środę uczestniczki mobilności obserwowały zajęcia w klasach starszych: m.in fizykę prowadzoną w języku angielskim , język hiszpański oraz wychowanie fizyczne. Nauczycielki poznały elementy gry stosowane w celu pobudzenia aktywności i motywacji uczniów, tzw. gamifikacji. Prowadzący zajęcia dokonywał oceny pracy w grupach za pomocą specjalnej aplikacji. Ciekawe okazało się poznanie zasad oceniania, które znacząco różnią się od systemu polskiego. Nauczycielki mogły również porównać funkcje elektronicznego dziennika używanego w Colegio San Jose ze stosowanym w naszej szkole.
Dzień 3
Wtorkowy dzień rozpoczął się od obejrzenia wraz z dziećmi z edukacji wczesnoszkolnej przedstawienia pt. ”The princess Polly and the dragon” w auli szkoły. Zabawna sztuka mająca interaktywny charakter została zaprezentowana najmłodszym w języku angielskim i ku zdziwieniu uczestniczek mobilności dzieci doskonale odnalazły się w odbiorze przedstawienia. Uczenie języka poprzez ruch i zabawę widoczne było również podczas innych zajęć tego deszczowego(w Hiszpanii!!!) dnia. Ciekawym doświadczeniem był udział w zajęciach grup przedszkolnych- matematyki oraz muzyki. Grupa czterolatków poznawała cyfry ,a trzylatki na rytmice przygotowywały się do występu podczas Dnia Pokoju, który odbędzie się w czwartek.
Dnia 25 stycznia rozpoczął się kolejny wyjazd w ramach programu Erasmus+, w którym biorą udział panie: Małgorzata Posacka, Ewelina Muszalska,Sonia Rybka. Nauczycielki z naszej szkoły wizytę w Hiszpanii rozpoczęły od zwiedzania Madrytu, który zachwycił je swoim pięknem. Za najciekawsze obiekty uznały :Plaza Mayor, Palacio Real, Puerta de Alcala, Mercado de San Miguel, Plaza del Sol, katedrę Almudena, słynną ulicę Gran Via i wiele innych ciekawych miejsc.Prawdziwą atrakcją była wizyta w słynnym muzeum Prado, w którego królewskich zbiorach znalazły się dzieła sztuki europejskiej namalowane przez takich artystów jak: Goya, Velazquez, Rubens, Rembrandt, Caravaggio,Sorolla, Zurbaran. Stolica Hiszpanii położona w centrum kraju jest jedną z największych aglomeracji w Europie.